سفارش تبلیغ
صبا ویژن



بهمن 1391 - روزگار تنـــــهایی






درباره نویسنده
بهمن 1391 - روزگار تنـــــهایی
میلاد پرسا
عاشقی گر ز این سرو گر ز آن سر است عاقبت ما را بدان سر رهبر است
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
تیر 1385
مرداد 1385
شهریور1385
مهر 1385
آبان 1385
آذر 1385
دی 1385
بهمن 1385
اسفند 1385
فروردین 1386
اردیبهشت 1386
خرداد 1386
تیر 1386
مرداد 1386
شهریور 1386
مهر 1386
آبان 1386
آذر 1386
بهمن 1386
فروردین 1387
اردیبهشت 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1389
تیر 1389
تیر 1390
مرداد 1390
مهر 1390
بهمن 1390
تیر 1391
شهریور 1391
مهر 1391
آبان 1391
دی1391
بهمن 1391
اسفند 1391
فروردین 1392
اردیبهشت 1392
خرداد 1392
تیر 1392
مرداد 1392
شهریور 1392
آبان 1392


لینک دوستان
porsa
عابد
کسری پیرو
اکبر
خرابات
صهبا
مولود
دختر بارونی
پینکی
گل آقا
آبجی عسل
نرگسی
رضوان
فریاد (شوت)
میقان
فیقولی
آکیا
غریب آشنا
امید صیادی عزیز
دختر عمو بهار
خزانی
پاییزان
رنگین کمان
استاد عاکف
ستاره بانو
گنجشی
ابراهیم
تنهای تنها
فرسان
کلنجار عزیز
مسیح مهربان
عبدالله
رضا ادبی
ایلیا ( کیمیاگر عزیز)
بابکس
معبود (سارا)
مهتا
سیمین
مارال
شهاب عزیز
سعید (دوست دوران ماندگار)
سان جون
مظهر گلی مستاجر
سوخته عزیز
دوست داشتنی عزیز
سیده نگار
جــذر و مــــد
کامران نجف زاده
شانتال با وسوسه های جدید
ماهی ِ ستاره چین
کلبه تنهایی من(سارا و حرف دلش)
سیده بهار خانوم
مجی جون
پرشین لاگ جدید
بادام و خرما(یه آشنا)
ندا
فصل فاصله
شاعرانه
وبلاگ جدید دختر عمو بهار
نخستین عشق
محمد پورخوش سعادت
دنیای من (نرگس)
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

موسیقی وبلاگ


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
بهمن 1391 - روزگار تنـــــهایی

آمار بازدید
بازدید کل :172792
بازدید امروز : 22
 RSS 

در این مجال دو مطلب مهم برای عرض دارم ؛ یکی اندر سنوات خدمت کارمندان مرد و زن است و دیگری در مورد یک نظرسنجی !!

حال این دو چه ربطی با هم دارند ، از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهان ، بنده هم نمی دانم ! لکن چون در این ایام خدا ! شنیدم که بخشن نامه ای به یکی از ارگان های دولتی شده است و به ازای هر فرزند یکسال بعنوان سنوات خدمت بانوان افزوده می شود و این بخشنامه مختص بانوان بوده ولاغیر ...

ناخودآگاه ذهنم بر آشفت که این دیگر چه بخشنامه ایست ؟! آخر این بخشنامه که خلاف عدالت و انصاف است ؟! چرا چنین حقی برای زنان در نظر گرفته و مردان را از آن محروم ساخته اند؟! خلاصه به همین مسائل در اندیشه بودم که به یک جاهایی رسیدم :

اولش گفتم خب این شاید بدلیل درد زایمان و شرایط سخت دوران بارداری بانوان است ! اگر از مزایای الهی و معنوی آن که در سرای باقی حضرت حق قولش را داده بگذریم... در همین دنیای فانی برای ایام سخت بارداری و زایمان  اگر اشتباه نکنم حدود شش ماه تا یکسال مرخصی به زنان می دهند! بعد اندیشیم که نکند این هم در راستای بسته های تشویقی حاکمیت برای بارداری و تولید مثل باشد ؟! که گویی زده باشم وسط خال سیاه !.... به خود احسنتی جانانه گفتم و از اینهمه هوش و ذکاوت بر خود بالیدم که چه راحت راز این بخشنامه را کشف کردی !...ضمن تبریک به اینهمه درایت و ذکاوت مسئولین محترم علی الخصوص متفکرین این بخشنامه لازم دیدم نکاتی چند در اینباره عرض کنم شاید افاقه نموده و مثمرثمر واقع گردد:

اولا که اگر هدف از این بخشنامه چنین موضوعی یعنی تولید مثل باشد ، حضرات یادشان رفته که این معادله دو بازیگر دارد و تنها با تشویق یک نفر نمی توان معادله را حل نمود .....خب گیریم که زنانمان نعوذ بالله مغز خر بخورند و از حول حلیم (بخشنامه) هی بخواهند راه به راه بچه دار شوند ! تا وقتی مردان نخواهند و دست به کار نشوند این بانوان مکرمه چگونه خواهند توانست از این بخشنامه استفاده نمایند؟! در این صورت مگر یک نفر بتواند از این بخشنامه منتفع  گردد و لا غیر و  آن هم کسی نخواهد بود جز حضرت مریم !

دوما اصلا گیرم مورد اول بقول معروف هِــــچ (هیچ) ... آیا مگر زوجین محترم باز مغز خر خورده باشند که بخواهند راه به راه بچه دار شوند .... وقتی قیمت پوشک را فقط محاسبه نمایند ، البته اگر بتوانند با این سیر صعودی محاسبه کنند ، از خیر همان یک فرزند و یکسال سنوات هم می گذرند !حالا الباقی هزینه ها بماند ....

ثانیا حالا آمدیم و یکی خورد ! چی ؟!! همان مغز خر را ! و راه به راه بچه دار شد آن هم نه یکی نه دو تا نه سه تا .... بلکه شیش تا ! و برای زایمان و دوران شیر دهی هر نوزاد سقف مرخصی یعنی یکسال را استفاده کند می شود 72 ماه و اگر برای هر فرزند هم یکسال سنوات داشته باشد آنهم می شود 72 ماه و جمعا می شود 144 ماه یعنی به عبارتی 12 سال سابقه دارد بدون ارائه هیچ کار و خدمتی .... به عبارتی بدون هیچ کار و خدماتی حدود نصف دوران خدمت خود را میگذراند ....حالا وجدانا آن کسی که چنین طرحی را به تصویب رسانده بود آیا فکر این هزینه را کرده که وقتی نیرویی بعد از 10 ، 12 سال تازه نیروی با تجربه و کاربلد شده است بخاطر داشتن 6 فرزند باید او را بازنشسته نموده و نیروی تازه کار دیگر بیایید و باز هم 6 تای دیگر و باز هم ...

خلاصه اینکه خبر ابلاغ این بخشنامه خیلی جالب و مضحک بود چرا که من نمی دانم این بخشنامه ها از کجایشان صادر می شود که به طرفه العینی می آید و تصویب می شود و بعد از چند سال متوجه اشتباهاتشان شده و آن را لغو می کنند!

اما مطلب دوم اینکه روز چهارشنبه هجدهم بهمن ماه برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد راهی حوزه امتحانی شدیم .....10 دقیقه قبل از شروع کنکور آقایان محترم مراقب زحمت کشیدند و یک سری فرم نظر سنجی! بین داوطلبین تقسیم نمودند و آن آقای خوش صدا هم از پشت آن بلند گوی نخراشیده فریاد زد که 10 دقیقه مهلت دارید تا این فرم ها را پر نموده و تحویل دهید ....ده دوازده سوال اگر اشتباه نکنم بود، که یکی دو سوال آن با روح و مفهوم نظر سنجی تناقض محض داشت ؟! خب وقتی می پرسند ((به نظر شما جداسازی فضاهای آموزشی دختران و پسران از چه مقطعی بهتر می باشد؟!)) و از چهار گزینه موجود هیچ گزینه رای و نظر شما نباشد آیا این نظرسنجی می شود ! آخر این گزینه ها یعنی چه؟! پس هیچکدامش چه شد؟!

(گزینه ها 1) مقطع متوسطه     2)مقطع کارشناسی   3)مقطع کارشناسی ارشد   4) مقطع دکترا)*

تازه اصلا شما  اگر بخواهید کاری بکنید، می کنید دیگر این بامبول بازی ها چیست؟! .... البته احتمالا چند هفته دیگر در تلویزیون خواهیم شنید که طی یک نظر سنجی از شرکت کنندگان تحصیلات تکمیلی 95 درصد داوطلبین موافق جدا سازی فضای آموزشی دختران و پسران در دانشگاها می باشند.

و اینگون بود که همه مشکلات مملکت سامان یافته و به پایان رسید و فقط مانده بود جداسازی فضای آموزشی که انشالله با اکثریت آرا انجام می شود و ... همه چیز آرومه ...

والسلام

امضاء

عزب قلی

 

* پ ن :

سوال نظر سنجی و گزینه ها نقل به مضمون می باشد.



نویسنده » میلاد پرسا . ساعت 8:47 عصر روز پنج شنبه 91 بهمن 19